OCHRONA WŁOSÓW PRZED PROMIENIOWANIEM UV | CO POLECAM


Witam po kilkudniowej przerwie. Mamy chyba idealną porę, aby co nieco wspomnieć o produktach chroniących nasze włosy przeciw promieniowaniu UV. Temperatury są coraz wyższe, przykładowo wczoraj już o 6 rano na termometrze były 22 stopnie :O. 
Przeglądając różne blogi, konta na IG, czytam jak dziewczyny skarżą się na stan swoich włosów po wakacjach. Najczęściej skarżą się, że ich włosy stały się suche, łamliwe, wyblakłe albo nawet żółte.
Zwłaszcza latem ochrona włosów jest tak samo ważna jak twarzy i reszty ciała. Aby zapobiec powakacyjnej wizycie u fryzjera i straceniu kilku/kilkunastu cm włosów, warto zaopatrzyć się w kilka kosmetyków (to ostatni dzwonek) :) 
Kiedyś znalazłam w Internecie kilka obrazków o olejach i ich filtrach. Niby wszystko super, ale ja jednak podchodzę sceptycznie do działania olei przed promieniowaniem UV. Przykładowo olej z nasion marchwi. Od czego zależy czy ochrona będzie wynosiła 35 czy 40? Od aplikowanej ilości, a może od poziomu przetworzenia oleju?  Przetestowałam na własnej skórze i spaliłam się na czerwono stosując zamiast balsamu olej  (ja głupia), który niby sam w sobie  ma wysoki filtr. Ponadto odsyłam Was do ciekawego wpisu KLIK




W przypadku opalania ciała, nie wyobrażam sobie zrezygnować z filtrów chemicznych. Te naturalne nie zapewniają nam skutecznej ochrony, nie mogą być zamiennikiem jakiegokolwiek balsamu z filtrem. Jestem ciekawa co Wy o tym sądzicie?

Wracając do tematu, dziś chcę Wam polecić gotowy produkt do pielęgnacji włosów. Jest to spray SUN WAX, który testuję od wiosny tego roku :)




Od Producenta:
  • Chroni włosy przed szkodliwym działaniem: promieni UV, wiatru i soli morskiej,
  • Przeciwdziała przesuszeniu włosów i skóry głowy,
  • Ułatwia rozczesywanie i układanie włosów,
  • Dodaje objętości i puszystości, nie obciąża włosów,
  • Nadaje włosom piękny zapach.
SKŁAD: Aqua, Panthenol, Tocopheryl Acetate (hamuje procesy starzenia się skóry wywołane np. promieniowaniem UV) , Lawsonia Inermis (Henna) Extract (naturalny filtr UV), Cetrimonium Chloride, PRG-12 Dimethicone, Polyquaternium-11, Cyclotetrasiloxane, Trideceth-12, Cyclopentasiloxane, Amodimethicone, Phenoxyethanol, Polysorbate 20, DMDM Hydantoin, Parfum (Fragrance), Sodium Benzoate, Benzyl Alcohol, Linalool, Geraniol.

Spray ma bardzo poręczne opakowanie. Pojemność idealna na wyjazdy (100ml). Mimo silikonów ma lekką formułą, nie obciąża włosów. Spełnia swoje główne zadanie, odpowiednio chroni. Nie rozjaśnia moich włosów i nie tworzy pasemek od słońca. Co więcej, lekko nawilża, wygładza i ułatwia rozczesywanie włosów. Nie wymaga spłukiwania. Nie podrażnia mojej skóry głowy, a  psikam nim w odpowiedniej odległości i włosy na całej długości i okolice skóry głowy. Nie przetłuszcza, radził sobie także z ujarzmieniem mojego puchu. Dla mnie idealny! Produkt jest tani, bo kosztuje 12zł.

CHRONICIE WASZE WŁOSY CZY JEDNAK NIE PRZYKŁADACIE DO TEGO UWAGI? :)


14 komentarzy :

  1. Mam tak samo - nie potrafiłabym wyjść na słońce bez drogeryjnego kremu do opalania... A jeśli chodzi o włosy, to staram się nosić przewiewne kapelusze, gdy długo przebywam na słońcu. Rok temu kupiłam spray Sun Ozon w Rossmannie, ale wiem, że Ty bardziej polecasz właśnie Wax i mam zamiar go kupić! :) Mam jeszcze pytanie: jak chronić włosy przed bardzo mocnym słońcem i słoną wodą? Głównie chodzi mi o pobyt nad morzem. Czytałam kiedyś, że przed wejściem do morza/basenu, dobrze jest nałożyć olej na włosy, np. arganowy... Co o Tym sądzisz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. związać w koka i naolejować na sucho, a po kąpieli umyć najlepiej delikatnym szamponem i nałożyć jakąś treściwą maskę lub odżywkę :)

      Usuń
  2. o muszę zaopatrzyć się w ten produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wole ryzykowac z naturalnymi olejami. Ten kosmetyk ma skladnik rakotworczy. O ile dobry sklad jego widzialam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co sądzisz o sprayu seboradin sun ? Będzie dobrą ochroną czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę nigdzie jego składu, znalazłam tylko jego składniki aktywne. Jak nie ma w składzie alcohol denat lub/i alcohol isopropyl powinien być dobry. Z tymi dwoma składnikami może być przesusz ;/

      Usuń
  5. A ja cały czas włosy na słoncu. Muszę go kupić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku bardzo skupiam się na ochronie włosów przed słońcem. Związuje w koczek i często nakładam na głowę kapelusz. Wczoraj zamówiłam kilka produktów z filtrami UV i już nie mogę się doczekać kiedy je wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie chronię swoich włosów latem i to duży błąd.Z pewnością kupię ten spray ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chronię włoski każdego dnia, aktualnie mam spray z sun ozon :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo za 12 zł :) myślałam, że ten produkt jest droższy

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie będę ukrywać, że tak jak stosuję filtry na twarz przez cały rok, tak latem zupełnie zapominam o włosach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez próbowałam oleju z ciekawości zamiast filtra i nie zadziałał ;)

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,