OLEJKI ETERYCZNE W PIELĘGNACJI WŁOSÓW I NIE TYLKO


Odnoszę wrażenie, że olejki eteryczne są niedoceniane w kwestii pielęgnacji włosów.  Moja kolekcja olejków eterycznych jest dość pokaźna, używam ich na tyle długo, że mogę się z Wami podzielić opinią na ich temat. Te ciekłe, lotne substancje zapachowe uzyskuje się metodami destylacji, wyciskania lub chemicznej ekstrakcji. Wyróżnia je ciemne opakowanie, przestępna cena, a przede wszystkim bardzo intensywny zapach. Są tanie, a posiadają szereg zastosowań. Ze względu na swoje mocne działanie, nie możemy przesadzać z aplikowaną ilością, gdyż wtedy mogą one wyrządzić więcej szkód niż pożytku (podrażnienie, zaczerwienie, pieczenie skóry), a tego chyba nie chcemy. Zazwyczaj wystarczy dosłownie kilka kropel!

PIELĘGNACJA WŁOSÓW (poniżej wszystkie sposoby, które sama przetestowałam)

1) PEELING SKÓRY GŁOWY, który jest nieodzownym elementem w walce o piękne włosy.
* dokładnie oczyszcza, przez co ułatwia wchłanie substancji aktywnych
* złuszcza martwy naskórek
* zwalcza łupież
* przedłuża świeżość włosów

Moja proporcja: 1 łyżka cukru, 2 kropelki olejku eterycznego, porcja szamponu
Jeszcze lepiej sprawdza się u mnie peeling z dodatkiem kawy: porcja szamponu, 1 łyżka kawy, 2 krople olejku eterycznego, pompka oleju. Peeling nakładam na zmoczone włosy, potem myję włosy jeszcze raz. Ważne, aby masaż skóry głowy w trakcie nakładania peelingu trwał chociaż 3-4 minuty i był delikatny

2) Olejowanie włosów na mokro w misce. Moja ulubiona kombinacja: 2 łyżki oleju z ogórecznika lekarskiego + 5 kropel olejku eterycznego dodane do ciepłej wody w misce (ok. 10 l wody). Włosy po takiej mieszance są wzmocnione i pięknie błyszczą. Więcej o tym sposobie pisałam TU


3) Olejki eteryczne często stosuję jako dodatki do wcierek DIY. W TYM linku znajdziecie przepis na wcierkę na porost włosów.


PONADTO:
4) Olejki możemy dodawać do naszego szamponu, najlepiej o łagodnym składzie, bez mocnych detergentów. 1-2 krople do porcji szamponu. W tym przypadku warto nie spłukiwać od razu piany, a chwilkę zaczekać ;)
5) Możemy także wzbogacać nimi maski lub odżywki
6) Dodatek do ostatniego płukania włosów, jeżeli mieszankę chcemy zemulgować dodajemy odrobinę mleka.

JAK PREZENTUJE SIĘ MOJA KOLEKCJA ? Do tej pory przetestowałam  następujące:



TATARAKOWY: wzmacnia, odświeża włosy, likwiduje łupież, pobudza wzrost, likwiduje łupież
CYNAMONOWY: pobudza krążenie, zapobiega wypadaniu, odżywia, wpływa na porost
Z DRZEWA HERBACIANEGO: stymuluje krążenie krwi, działa antybakteryjnie i przeciwgrzybicznie
ROZMARYNOWY: przeciwdziała wypadaniu, wzmacnia cebulki włosowe, poprawia krążenie
CYTRYNOWY: przeciwdziała wypadaniu, pomaga w walce z łupieżem
LAWENDOWY: poprawia ukrwienie skóry, wpływa na porost, odżywia, zmniejsza przetłuszczanie
YLANG-YLANG: zmniejsza przetłuszczanie się włosów
CEDROWY: wzmacnia cebulki, włosy zachowują dłużej świeżość
POMARAŃCZOWY: likwiduje łupież, odżywia, nawilża skórę głowy
GREJPFRUTOWY: działa odświeżająco, przeciwgrzybicznie, antybakteryjnie, zmniejsza przetłuszczanie włosów

Trzeba być wytrwałym, cierpliwym i pamiętać żeby nigdy nie stosować na skórę olejków eterycznych nierozcieńczonych olejami roślinnymi lub wodą!

INNE ZASTOSOWANIE OLEJKÓW
7) Inhalacja
8) Dodatek do masażu
9) Zwalczają bóle reumatyczne
10) Kąpiel rozgrzewająca
11) Peeling do ciała w walce z cellulitem
12) Zimne kompresy
13) Moczenie stóp
14) Aromaterapia

MOJA DZISIEJSZA PRZYKŁADOWA PIELĘGNACJA :


**Użycie łagodnego szamponu z kroplą olejku eterycznego
**Nałożenie maski z dodatkiem 2 kropli olejku


Wpis został napisany we współpracy z portalem KobiecePorady.pl


Używacie olejków eterycznych ;) ?


 MÓJ INSTAGRAM
Mój Instagram

23 komentarze :

  1. Tez używałam różnych, ale często o nich zapominałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam ale jak na razie tylko jako dodatek do żelu z siemienia lnianego aby nadać my przyjemny zapach :) Twoje włosy są tak piękne i lśniące, że napatrzeć się nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  3. JA takie olejki zawsze kochałem za zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię olejki eteryczne i też mam w planach post o nich :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze w swoich zapasach mam olejek z drzewa herbacianego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie używałam olejków eterycznych. Piękne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybyśmy nie byli takimi leniuszkami, pewnie mielibyśmy tak lśniące futerko jak Twoje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też kiedy o nich pisałam :) i używałam.. ale jakoś ostatnio zapomniałam o nich :( czas to chyba naprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko jakie Ty masz lśniące włosy!!

    OdpowiedzUsuń
  10. nice post and lovely blog :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  11. mam ten olej - tej samej marki - z drzewa herbacianego - moj talizman prawie:)) bo lubię mieć go pod ręką cokolwiek sie dzieje to zaczynam właśnie od tego olejku, miałam różnych firm teraz mam ten

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne włosy :) olejki eteryczne czasem dodaję do olejowania właśnie, muszę spróbować w peelingu i szamponie, dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie używam olejków eterycznych ;) kocham Twoje włosy jeszcze bardziej, gdy je zakręcisz *.* Są niezwykle urocze!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja używam olejku arganowego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. sporo tych olejków, w ogóle jakie piękne masz włosy! tylko dotykać :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się napatrzeć na Twoje włosy <3
    A olejki Etja zachwycają i mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne masz włosy, mogę na nie patrzeć i patrzeć :)
    Kolekcja olejków wspaniała, u mnie na razie tylko pomarańczowy, eukaliptusowy i lawendowy. Lubię dodawać troszkę do peelingu skóry głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obecnie mam u siebie tylko eukaliptusowy, ale na pewno powiększę swoją kolekcję :) zapisałam sobie Twój post, zobaczymy jak olejki sprawdzą się u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, przepiękne długie włosy!!! Też bym takie chciała, ale najpierw muszę się uporać z wypadaniem włosów. Na szczęście bardzo pomaga mi seboradin z serii przeciw wypadaniu. Już widzę stopniowo,że moje wlosy są coraz mocniejsze i zdrowiej wyglądają. Próby stosowania olejków, które wymieniłaś niestety póki co zbyt obciąża mi włosy.

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,