MOJE PROPOZYCJE DELIKATNYCH SZAMPONÓW

Jeszcze kilka lat temu do głowy by mi nie przyszło żeby spoglądać na składy kosmetyków przed ich kupnem. Na szczęście wraz z powstaniem bloga, szybko wprowadziłam w życie tę zasadę.
Jak widzę asortyment kosmetyków dla dzieci, który od góry do dołu jest przepełniony chemią, krew mnie zalewa. Jak można pakować do szamponów lub płynów do kąpieli takie ****  i podpisywać je delikatnym szamponem?? 


Jaki powinien być delikatny szampon? Czego nie powinien zawierać ?

-SLS (Sodium Lauryl Sulfate), SLES (Sodium Laureth Sulfate) i MLS (Magnesium Laureth Sulfate)- mocnych detergentów, te składniki pojawią się w szamponach zaraz po Aqua (wodzie), a więc ich stężenie jest bardzo wysokie. Mogą podrażniać skórę głowy, wysuszać, powodować swędzenie. Ja osobiście już wolę szampony z sodium coco glucoside. Jest on dla mnie delikatniejszy od poprzedników. Wszystko też zależy od ich stężenia w szamponie, ale zazwyczaj jest one wysokie.

-Glikolu Propylenowego

- PEG/Parabenów

-Silikonów, parafiny, które powodują obciążenie włosów i ich szybsze przetłuszczanie. Nie jestem jednak ich wielką przeciwniczką w szamponach. Zimą mam zamiar ich czasem używać, bo przez tę porę roku moje włosy przeżywają gehennę, bardzo się puszą i elektryzują. Silkony mają następujące przyrostki:
*siloxane
*silanol
*silicone
*methicone 
-Alkoholu


-ACZKOLWIEK, wiem, że osoby, które unikają w szamponach delikatnego? detergentu : cocamidopropyl betaine, ze względu na alergię na niego, zwłaszcza w połączeniu z SLES. Ja osobiście nie mam z tym problemu.

-Często jest tak, że im prostszy skład, tym lepiej.



A więc czy delikatny szampon faktycznie da radę dobrze doczyścić skórę głowy skoro nie ma detergentów?

Wszystko zależy od skóry głowy. To włosomaniaczki wprowadziły  zasadę, że na co dzień szampon bez SLS/SLES, a raz w tygodniu lub na dwa tygodnie mocniejszy, tzw. ''rypacz''. Delikatne szampony słabiej się pienią, bo nie mają tak mocnych detergentów, ale uwierzcie mi, że równie dobrze oczyszczają skórę głowy. Nie mniej jednak są osoby, które używają mocniejszych szamponów na co dzień i to im służy.  Trzeba jednak pamiętać, że SLS'y wyżerają naturalną ochronę naszych włosów.
Ciekawym, ale pracochłonnym pomysłem jest zrobienie samemu szamponu, na bazie musztardy, kefiru, mąki ziemniaczanej, sody oczyszczonej, glinki itp. Ja póki co jestem za leniwa na takie eksperymenty. Wolę sięgnąć po coś gotowego
Zaleca się myć włosy dwa razy. Pierwsze mycie szybkie, drugie delikatniejsze, z uwzględnieniem masażu skóry głowy, z mniejszą ilością szamponu. Stosujecie się do tego? 


A teraz moja skromna kolekcja, wszystkie kosmetyki polecam ;)




1)  Aphrodite Shampoo - Body Wash for Children

Napisane jest, że to szampon + emulsja do mycia dla dzieci. Kupiłam go będąc w Grecji. Tak jak Bułgaria słynie z kosmetyków różanych, tak w Grecji większość kosmetyków ma w składzie oliwę z oliwek. Szampon kosztował 5.80 euro. Tuba szamponu liczy 200ml. Jego konsystencja jest bardzo wodnista. Nie zawiera SLS, silikonów, glikolu propylenowego, parafiny, alergenów, alkoholu
Z całej trójki to mój faworyt. Aż żal będzie mi go wykończyć. ''Kocham go''. Nigdy moje włosy po jego użyciu źle nie wyglądały. Fantastycznie domywa, radzi sobie z każdym olejem. Idealny na co dzień. Pięknie pachnie, nie obciąża, nie wzmaga przetłuszczania. Co do składu, oliwa z oliwek już na drugim miejscu w składzie. Słabsze detergenty: Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside. Mocniejsze: Sodium Lauryl Sarcosinate. Uwielbiam ten kosmetyk! 



2) Cien Baby shampoo

Niezwykle łagodny środek, nie ma silikonów, konserwantów, olejów mineralnych, mydła, barwników, ma naturalne PH. Dość prosty skład, na początku z delikatnymi detergentami. Składniki aktywne: panthenol, rumianek. Pięknie pachnie, lekko owocowo. Myję nim włosy zarówno z długości, jak i skórę głowy. Dobrze domywa oleje. Nie sięgam po niego co każde mycie, bo wtedy muszę myć głowę codziennie. Znalazłam go w lidlu. Jest bardzo wydajny ;)



3) Wzmacniająco wygładzający Szampon Biolaven (Sylveco)


Ten wariant ma już gęstszą konsystencję od pierwszego szamponu. Pachnie przepięknie, winogronowo, tak samo jak ich żel do mycia twarzy. Skład opiera się na samych łagodnych detergentach, ponadto  znajdziemy jeszcze w nim olej z pestek winogron, pantenol, proteiny owsa, olejek lawendowy. Jest wprost idealny do używania na co dzień, zwłaszcza dla osób, które mają problemy z podrażnioną skórą głowy. Olejek lawendowy świetnie działa na włosy i skalp. Dla mnie jest naprawdę delikatny, oczyszcza też nienajgorzej. Radzi sobie ze zmywaniem moich ulubionych olei Etja ;) Aczkolwiek..... tak jak w przypadku Cien,wolę po niego nie sięgać co każde mycie. Wyjaśnienie: j.w


Raz na tydzień moja skóra głowy domaga się czegoś mocniejszego, obecnie testuję szampony z Schaumy i powiem Wam, że jestem pozytywnie zaskoczona. Na pewno je zrecenzuję ;)

A jakie Wy stosujecie szampony ;) ?


ROZDANIE U DZIECKO WE MGLE KLIK

31 komentarzy :

  1. Ja obecnie Biovax naturalne oleje, Nacomi z olejem ze słodkich migdałów i cedrowy z Planeta Organica ;) Ze wszystkich jestem zadowolona, ale zakupiłam ostatnio do przetestowania mydło cedrowe Babci Agafii- dużo pozytywnych opinii o nim krąży i bardzo jestem ciekawa czy się sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mydło cedrowe jest najlepszym wyborem mojego życia ;) Uwielbiam je bo w składzie jest bardzo delikatne, a zarazem tak bogate pod względem ekstraktów i olejów ღ. Mam nadzieję, że i Ty się nie zawiedziesz ;)

      Usuń
  2. NIe miałam żadnego :) Teraż używam Planeta Organica i Ecolab :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szampon z Lidla kupiłam dla synka właśnie że względu na dobry skład. W końcu nie placza mu się włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale Sodium Coco-Sulfate wcale nie jest delikatniejszy, po prostu zamiast syntetyczniejszego maja detergent pochodzenia roslinnego. To nie zawsze idzie w parze.
    W kazdym razie mi niestety delikatne szampony nie sluza. ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło mi o sodium coco glucoside który jest w szamponie z Grecji, już poprawiłam

      Usuń
  5. U mnie niestety zasada "im prostszy, tym lepszy" zupełnie się nie sprawdza. Szorowanie takim mało pieniącym szamponem zwiększało wypadanie :/ Czasem żałuję, że nie mogę po prostu użyć "normalnego" szamponu, bo dopasowanie łagodnego do moich potrzeb to często jeden wielki cyrk :) Póki co moim jedynym absolutnym hitem jest mydło Babuszki wspomniane wcześniej. Biolaven miałam okazję przetestować, ale po pewnym czasie podrażniał mi skórę (życie alergika ღ), a i plątał przeokrutnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam tych szamponów, ale Biolaven mnie kusi :) ja obecnie używam szamponu Himalaya Herbals dla dzieci, całkiem fajny jest :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja różne już w swoim życiu używałam. I nie znalazłam do tej pory najlepszego. Może wypróbuję ten Biovalen :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szamponów nie znam ale z Biolaven mam płyn micelearny. Jeżeli szampon jest chociaż w połowie tak fajny jak micel to biorę go w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę dziś podjechać do Lidla i poszukać tego szamponu, bo bardzo mnie zainteresował:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa jestem Twojej opinii o takich szamponach jak:
    equilibra szampon aloesowy
    love2mix szampon przeciw wypadaniu z papryczka chilli
    organic shop szampon wionogrona miód.
    Tych trzech aktualnie używam ale nie znam się na składach.
    Jeśli możesz podziel się ze mną swoją opinią na ich temat. Będę wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie świetny, tak samo jak ich maska. Super oczyszczał, domywał oleje, nie plątał włosów, super zapcah. Zuzyłam chyba 3 opakowania i planuję powrót do niego

      Usuń
    2. który jest świetny? chyba ucięło Twoją wypowiedz :(

      Usuń
  11. Ja lubię linię dla dzieci z nivea :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za ten post.Z chęcią przyjrzę się tym kosmetykom

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz widzę u kogoś bez alergii wzmiankę o CB, aż się wzruszyłam bo myślałam, że nikt o nas nie pamięta :D Ale nie określiłabym go jako delikatny nawet bez tej alergii skoro potrafi zmyć silikony ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)
      Ja właśnie miałam problem, bo większość źródeł podaje, że to jeden z lżejszych detergentów, ja też tak uważam, ale wiadomo każdy ma inną skórę głowy i inne odczucia

      Usuń
    2. Na pewno jest jednym z delikatniejszych powszechnie używanych detergentów. Mam wrażenie, że niektórzy producenci kosmetyków nie wiedzą, że istnieje coś poza SLS i CB... A ja bym chciała spróbować wszystkich :D Jedni zbierają pokemony, ja doświadczenia z detergentami ;>

      Usuń
    3. o matko, ale się uśmiałam przy tym komentarzu :D
      moja skóra głowy jest raczej mało wrażliwa (nie to co ta na twarzy), ale dosyć mocno mi się ostatnimi czasy przetłuszcza. Szampon z biolaven chętnie bym wypróbowała, chociażby dla porównania go do tego z Sylveco, który u mnie nie sprawdził się

      Usuń
  14. Na razie używam szamponów od Bani Agafii, ten Lidlowy mnie ciekawi.. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Żadnego z tych szamponów nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nakładam szampon dwukrotnie zawsze gdy myję włosy co dwa dni. Jedna aplikacja ma problem z zapienieniem się. Jednoznacznie widzę, że nie byłyby włosy domyte, bo jednak przy silnym przetłuszczaniu nie można tego odpuścić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię szampon z Biolaven :D Jego zapach jest użekający

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie drogeryjne szampony z SLS i innymi tego typu składnikami nie robią krzywdy, ale warto przetestować Twoje lżejsze propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z delikatnych szamponów u mnie króluje póki co żółty Baby Dream. Mam jednak w planach rozejrzeć się za "czymś dla dorosłych", jak tylko wrócę do Polski :)

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,