SPOSOBY NA OLEJ RYCYNOWY

Najpopularniejszy z olei. Od niego większość włosomaniaczek zaczynała swoją przygodę z pielęgnacją. Dziś przedstawię Wam jego zastosowania za pomocą NATURALNEGO OLEJU RYCYNOWEGO BIO OD ETJA. Za 50ml buteleczkę oleju z wygodnym aplikatorem zapłacimy 11zł

Ricinus Communis Seed Oil



1. ODŻYWKA DO RZĘS/BRWI
Codziennie za pomocą szczoteczki po zużytym już tuszu lub za pomocą patyczka higienicznego ostrożnie nanosimy odrobinę oleju na rzęsy. Rycyna przyciemni je, wzmocni, rzęsy będą dłuższe. Pierwsze efekty mogą być po miesiącu, u niektórych dopiero po trzech. Nie mniej jednak, polecam tę metodę, bo jest bezpieczna i naturalna, nie zawiera leku na jaskrę jak większość odżywek na porost rzęs.

2. WZMACNIAJĄCA MASECZKA NA WŁOSY
Do  miski wbijamy jedno żółtko, kilkanaście kropel z cytryny, dodajemy 1 łyżkę oleju rycynowego, 1 łyżkę nafty kosmetycznej. Wszystko dokładnie mieszamy. Taką mieszankę nakładamy na skórę głowy lub/i resztę włosów. Przykrywamy włosy foliowym czepkiem lub ręcznikiem i trzymamy godzinę. Po tym czasie myjemy dwukrotnie włosy. Dla widocznych efektów stosujemy minimum raz w tygodniu.

3. DODATEK DO GOTOWYCH MASEK/ODŻYWEK
Kroplę olejku mieszamy z ulubioną maską. Dzięki temu nasze włosy nabiorą blasku i będą odżywione.

4. PIELĘGNACJA DŁONI/PAZNOKCI/STÓP
Dla wzmocnienia paznokci i zmiękczenia skórek możemy moczyć nasze dłonie w miseczce z wodą i dodatkiem kilku pompek oleju rycynowego. W takiej mieszance możemy także moczyć stopy. Ja osobiście lubię na noc mieszać kroplę rycyny z ulubionym kremem do rąk. Dzięki temu rano dłonie są miłe w dotyku, nawilżone.

5. OCM - OCZYSZCZANIE TWARZY ZA POMOCĄ OLEJU
Mieszamy olej rycynowy z innym olejem. Proporcje zależą od rodzaju cery. Przykładowe znalazłam na stronie www.urodaizdrowie.pl

"Olejek może być używany do mycia twarzy.
1) Dla cery suchej: 75% oliwka z oliwek, 25% olej rycynowy, dla cery tłustej: 25% oliwa z oliwek, 75% olej rycynowy. Oleje mieszamy i wlewamy do buteleczki. Olej rycynowy ma działanie myjące, natomiast oliwa z oliwek pełni funkcję nawilżającą.
2) Mieszanka olej rycynowy + 5% olejku z drzewa herbacianego ma działanie antykomedogenne i przeciwłojotokowe".

6. OLEJOWANIE SKALPU/ŁUPIEŻ
Rycyna to idealny olej do olejowania skóry głowy. Ponadto jest polecany do problemu z łupieżem. Aby ułatwić jego aplikację, należy rozpuścić go (włożyć na chwilę do miseczki z gorącą wodą) i nałożyć na skórę głowy pod foliowy czepek lub ręcznik na godzinę. Następnie umyć głowę.

7. PUNKTOWO  NA TRĄDZIK (NA NOC)

8. ZAMIAST KREMU LUB JAKO DODATEK DO NIEGO
Idealny do nawilżania cery, działa także przeciwzmarszczkowo. Może być także stosowany pod oczy.

9. USUWANIE LEKKICH PRZEBARWIEŃ POTRĄDZIKOWYCH
Jako dodatek do peelingów do twarzy

10. NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY PRZEZ KOBIETY W CIĄŻY LUB KTÓRE PLANUJĄ ZAJŚCIE

STOSOWAŁYŚCIE :) ?

13 komentarzy :

  1. Ja stosuję zazwyczaj w miksie z innym olejem np. kokosowym, albo jako dodatek do maski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś używałam go do rzęs, ale strasznie mnie irytowało, kiedy tłusta maź spływała do oczu;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja stosuje na rzęsy i brwi, ubytki w brwiach się zagescily ale po rzesach nie widzę efektu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. olejku rycynowego jeszcze nie stosowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja co jakiś czas dodaje do innego oleju podczas olejowania włosów, bo zalezy mi na przyciemnieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja najczęściej używam przy wieczornym oczyszczaniu twarzy. Natomiast do brwi i rzęs mi się nie sprawdza i nawet po kilku miesiącach stosowania nie widzę różnicy :/

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja zaczynałam od niego moją włosową historię. Jednak - więcej tego błędu nie popełnię! Pomijam kwestię, że na długości włosy przesuszał (mój błąd nowicjusza), ale u mnie przyczyniał się do wypadania włosów na taką skalę, że po myciu włosów zostawiałam za sobą dywanik! Różne rzeczy widziała moja głowa - ale tego oleju wybitnie nie polubiła!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja stosowałam kiedyś jak jeszcze nie słyszałam o włosomaniactwie :D próbowałam go wcierać z marnym skutkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Stosowałam do rzęs, ale się nie sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zostało mi odrobinę rycyny i chętnie wypróbuję ją na pojedyncze zmiany, bo nie znałam tego sposobu :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Swego czasu używałam do rzęs i działał cuda, tzn. rzęsy były zagęszczone i nieco dłuższe. Do paznokci również się u mnie sprawdzał - płytka paznokcia wzmocniła się. Skalp też go polubił,po stosowaniu olejku regularnie można było wyczuć pod opuszkami mnóstwo igiełek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. no i chyba jako ostatnia muszę się przyznać, że nigdy go nie miałam. czas to zmienić :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja czasem używam :) Zainteresowałaś mnie tym punktowym stosowaniem na trądzik...Ciekawe czy mi by pomogło ;)

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,