PŁUKANKA NA POROST WŁOSÓW

Ostatnio natrafiłam na facebooku, na grupie kosmetycznej na ciekawy przepis na płukankę i postanowiłam, że go Wam przedstawię. Jak wiecie, moje włosy bardzo lubią się z płukankami, więc stwierdziłam, że czemu by nie spróbować teraz czegoś innego ? Akurat nic nie musiałam kupować, wszystkie składniki miałam w domu , a akurat mój tata robiąc ogórki pomylił butelki i zamiast kupić ocet spirytusowy, kupił jabłkowy, więc powiedział, że będę miała na włosy :D



Potrzebujemy:

-Skrzyp polny (najlepiej własnoręcznie ususzony, lub kupiony w sklepie zielarskim). Herbatki odradzam.
-Olejek eteryczny lawendowy (ja mam z firmy Etja)
-Ocet jabłkowy (dostępny w każdym sklepie spożywczym)
-Słoik/sitko


Wsypuję do słoika 3 łyżki skrzypu, zalewam 500ml octu jabłkowego. Zakręcam i odstawiam na 2 tygodnie, przecedzam. Po tym czasie dolewam 5 kropel olejku eterycznego. Płynu używamy rozwodnionego: na 60ml płukanki -  125ml wody.

JAK DZIAŁAJĄ POSZCZEGÓLNE SKŁADNIKI?

SKRZYP POLNY - wzmacnia włosy, pomocny w walce z wypadaniem, hamuje przetłuszczanie, przyspiesza porost, spowalnia łysienie, walczy z łupieżem

OLEJEK LAWENDOWY - regeneruje, zmniejsza przetłuszczanie, zwiększa ukrwienie skóry głowy, przez co wpływa na porost włosów, łagodzi stany zapalne

OCET JABŁKOWY - domyka łuski włosa, nabłyszcza, pobudza cebulki włosowe, pomaga pozbyć się łupieżu i infekcji skóry głowy




Za wykonanie tej płukanki biorę w następnym tygodniu ;) Akurat przecedzę płyn pod koniec sierpnia i będzie to mój wspomagacz przyrostu na wrzesień  ;)
Póki co stosuję na porost TE RZECZY

CO SĄDZICIE ;) ?


W międzyczasie zapraszam Was na bardzo ciekawy artykuł o SKRZYPIE POLNYM

21 komentarzy :

  1. Uwielbiam tego typu płukanki!!!Musze się rozglądnąć z skrzypem polnym

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu kupic olejek lawendowy :) Póki co używam rozmarynowego i ylang ylang :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię coś podobnego, akurat mam olejek lawendowy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje włosy nie lubią ziołowych płukanek :/ za to ocet jabłkowy uwielbiają ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubię płukanek... bo jestem leniuszkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam olejku lawendowego;/ Ciekawe czy dostanę go w zielarskim, bo pomysł na płukankę rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy byłabym systematyczna w stosowaniu takiej płukanki. Kiedyś łykałam tabletki ze skrzypem polnym, ale dużo nie zdziałały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie suplementy przerabiałam i ja, również nie polecam

      Usuń
  8. Ja ostatnio polubiłam płukanki. Przetestuję i tę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. podziwiam ludzi którzy robią takie mieszanki samodzielnie, ja chyba jestem zbyt leniwa i wolę kupić jakieś gotowce, maski, olejki chociaż wiem że stworzone samemu mają mniej chemicznych substancji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko się wydaje takie pracochłonne :P

      Usuń
  10. Też ostatnio zrobiłam płukankę na porost ze skrzypem :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis brzmi ciekawie. Tylko jedno mnie troszkę zastanawia, czy włosy potem pachną octem?

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze mam na nie ochotę, ale nie mogę się do nich zebrać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem bardzo leniwa w kwestii przygotowywania płukanek, ale ta szczególnie mnie zainteresowała :). Jak często można ją stosować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam zamiar 2x w tygodniu, jak zauważę wysuszenie ograniczę do 1x

      Usuń
  14. Baaardzo dawno nie używałam żadnych płukanek, moze czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie robiłam plukanek. Pierwszy raz o tym słysze. Pomyslę nad tym

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,