DIY: MIĘTOWA PŁUKANKA DO WŁOSÓW

Często w ankiecie pojawiały się odpowiedzi, że chcielibyście więcej DIY i domowych sposobów na włosy, więc lecimy ......
Tym razem chcę Wam pokazać miętową płukankę do włosów.

Co do płukanek, nie polecam stosować herbatek w torebkach, które kiedyś przerzuciły się przez mojego bloga. Wybierajcie te sypkie, które znajdziecie w aptece, suszcie sami lub NAJLEPIEJ ŚWIEŻE.




PŁUKANKA MIĘTOWA

Mięta zielona/pieprzowa jest bogata w witaminę A, C i B3, a także wapno, fosfor, żelazo, magnez, olejek lotny, karoten, betainę kwas oleanowy, ursulowy. Jeżeli chodzi o moc i skuteczność działania zioła, to ponoć nie ma różnicy pomiędzy miętą suszoną, a świeżą. Dzięki działeczce,  uwielbiam te świeże<3

Mój przepis: do półlitrowego kubka wrzuciłam 3 gałązki mięty, zalałam wrzątkiem z czajnika, ale dopiero po kilkunastu minutach, bo już raz mi ten kubek pękł :D Płukanka jest przeznaczona głównie do włosów rudych i ciemnych, jasne może zabarwiać, ale i tak musiałam ją przetestować ;) Swoją wykonałam dwa dni wcześniej, więc po zaparzeniu i ostudzeniu, włożyłam ją do lodówki (nie jest to konieczne, po prostu nie chciałam żeby się zmarnowała, a jednak tego dnia mycie włosów nie było konieczne). Dzięki temu ostatnie płukanie było bardzo orzeźwiające i chłodzące :D Żeby wzmocnić działanie, można dodać także 1, 2 krople olejku herbacianego (ten akurat rozpuszcza się w wodzie). Polewamy nią włosy lub moczymy i tyle ;) Nie spłukujemy w żadnym wypadku.

Zobaczcie jakie były ładne po tej płukance. Póki co to zdecydowanie mój numer 1 wśród płukanek! Rewelacja! I tutaj możecie zobaczyć jaki  mam na żywo naprawdę kolor włosów ;)





WŁAŚCIWOŚCI:

-orzeźwia, chłodzi
-włosy po niej pięknie pachną (szkoda, że na krótko)
-wzmacnia
-przedłuża świeżość
-wygładza
-nawilża
-są sypkie, czuć, że skóra głowy oddycha


Spróbujecie ? ;)




38 komentarzy :

  1. Piękne masz włosy!!Jak długo zapuszczasz włosy już?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) U mnie trudno mówić o zapuszczaniu, bo ja praktycznie zawsze miałam długie, w gimnazjum miałam prawie do pośladków, a najkrótsze były jakoś 4-5 lat temu, tak zaraz za biust. Końcówki mi się błyskawicznie rozdwajają, więc często je podcinam, ostatnio byłam u fryzjera 2.5 miesiąca temu i może je przetrzymam do końca wakacji ;)

      Usuń
  2. Lubię miętę na włosy :) U mnie super się też sprawdza płukanka łopianowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sliczne wlosy - blogkokoszki pozdrawia 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne włosy. Ja nie stosuję płukanek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miętę mam zawsze w domu, czasami ratuje mój brzuch! Jutro robię tę płukankę :D wydaje mi się, że miętę już kiedyś próbowałam, ale może włosy teraz będą się inaczej zachowywały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć może zabarwiać blond włosy, ale póki co nic takiego nie zauważyłam ;)

      Usuń
  6. Twoje włosy jak zawsze powalają z nóg. Dobrze że siedzę:)
    :*

    OdpowiedzUsuń
  7. widzę że płukanka w sam raz na lato:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej, mam do ciebie pytanie. Mam ostatnio okropne swędzenie skóry głowy od pobytu w basenie po którym nie umylam głowy - a moczylam cała, ponadto wieczorem drapalam. Chyba weszły mi jakieś bakterie :( czytałam dużo i używam octu jablkowego przed myciem, a także smaruje co najmniej dwa razy dziennie maścia, ale mija już tydzień a swędzenie jest mniejsze w 80% ale od kilku dni stoi w miejscu. Badz co bądź 20% swędzenia to dużo, szczególnie gdy mam włosy spięte, dotyka skórę klamra czy ktoś mnie poglaszcze to swędzi okropnie. Masz może jakieś rady? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może spóbujesz Cerkogel ?
      https://www.doz.pl/apteka/p57770-Cerkogel_30_zel_pielegnujacy_do_skory_glowy_50_g

      Usuń
    2. Dokończę leczenie tym co mam, bo mam masc na swędzenie wywołane bateriami, trzeba używać dwa tyg. Jak nie pomoże to spróbuję co polecasz, chyba że prędzej zwariuje i wyląduje u lekarza :) dzięki :)

      Usuń
  9. Skoro tak dobrze sprawdziła się u Ciebie i Moniki z Sophieczerymoja to na bank sprawdzi się u mnie! Nie mogę się teraz doczekać mycia włosów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widziałam jak się zgrałyśmy :P Polecam ;)

      Usuń
  10. Lubię eksperymentować z różnymi płukankami, ale miętowej jeszcze nie stosowałam więc na pewno wypróbuję. ;) Masz przepiękne włosy! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. jeeeej! lecę na działeczkę:D!
    może mnie nie zabarwi :D najwyżej fioletowy zestaw w ruch :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Też robiłam płukankę z mięty w tym tygodniu : ) Na upał jest wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne włosy! :D Szkoda, że nie mam świeżej mięty, bo nic takiej nie zastąpi, ale pomyślę nad kupnem suszonej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję ;) suszona też będzie dobra albo kup w biedronce taką w doniczce ;)

      Usuń
  14. Ojejku cudne włosy ^^ Muszę spróbować tą płukankę . Świeżą miętę mam na wyciągnięcie ręki ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ojejku cudne włosy ^^ Muszę spróbować tą płukankę . Świeżą miętę mam na wyciągnięcie ręki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Będę musiała wybrać się do dziadka po miętę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. oo bardzo fajne ma działanie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie Ty masz piękne włosy! Zazdroszczę :) A płukanka bardzo mnie zaciekawiła, z chęcią bym ją wypróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę spróbować takiej płukanki bo uwielbiam pić wodę z miętą,a włosy masz przepiękne ,moge wiedzieć ile massz w kucyku bo wyglądają na gęste :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie zmierzyłam i centymetr pokazał 10,5 :P

      Usuń
  20. Masz przepiękne włosy :) Płukanki miętowej chyba jeszcze nie próbowałam ale teraz mam tylko miętę w torebkach więc odpada, będę musiała zaopatrzyć się w świeżą :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Do jutrzejszego mycia dokładam płukankę miętową by Hair World :D Piękny efekt i doskonałe wygładzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam zbliżony kolor włosów do Ciebie, jednak niestety zrobiłam sobie ombre i teraz świecę jasnymi końcówkami, czy mogą mi się zabarwić? Jeśli tak, to czy po ponownym umyciu wróciłyby do wcześniejszego stanu? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po takiej jednorazowej płukance, nic im nie bedzie ;)

      Usuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,