Tradycyjny Syberyjski Szampon na Cedrowym Propolisie nr.1 Wzmacniający | bez SLS, parabenów, soli, silikonów





Dziś recenzja Tradycyjnego Syberyjskiego Szamponu do włosów nr 1 na Cedrowym Propolisie


Szampon kupiłam na Skarby Syberii w promocji za 14,94zł. Cena bardzo korzystna i w dodatku spora pojemność, bo aż 600ml. Jednak coraz bardziej zniechęca mnie zamawianie na owej stronie, pieniądze doszły im we wtorek, a dopiero realizacji paczki następuję po 3 dniach. Gdybym częściej była w domu, zamawiałabym kuriera, a nie paczkomat. Na szczęście do paczkomatu rozwożą nawet w soboty :)
Wracając do szamponu, jeżeli lubicie szampony łagodne, bez SLS, silikonów, parabenów, soli, powinien się u Was sprawdzić. Co prawda w składzie mamy MLS (Magnesium Laureth Sulfate), ale jest to o wiele słabszy detergent i w dodatku widnieje na prawie samym końcu składu, więc bez obaw. Szampon  może się nadać do codziennego użytku, jednak ja osobiście najlepsze efekty widzę przy stosowaniu 1x w tygodniu (wtedy włosy nie przyzwyczają się aż tak i nie są tłuste po 1 dniu). Na co dzień moje włosy raczej preferują mocniejsze szampony.



<Włosy po użyciu m.in tego szamponu>

*Bardzo dobre radzi sobie ze zmywaniem olei, całkiem nieźle oczyszcza skalp.
*Ma dość nietypowy zapach, ale bardzo ładny, ja wyczuwam tu typowe męskie perfumy.
*Konsystencja produktu jest gęsta, ciemna (brązowa). 
*Opakowanie bardzo wygodne, na klik.
*Na duży plus zasługuje wydajność. 
*Co więcej, nie podrażnia skóry głowy, nie plącze, mimo braku silikonów, bardzo fajnie odświeża, włosy są po nim miękkie i puszyste.
*Spłukiwanie jest szybkie i bezproblemowe. 
*Według mnie jest idealny do wrażliwych skalpów.
*Coraz częściej jest dostępny stacjonarnie, w sklepach z chemią, zielarskich

Co do składu, kosmetyki rosyjskie na pierwszy rzut oka powinny być prawdziwą bombą witaminową, ale na początku składu prawie zawsze mamy Aqua with infusions of: czyli woda z infuzji, składniki aktywne z tego co wyczytałam na blogach, są w takich produktach (po tym zwrocie) niestety w znikomej ilości, to tylko śladowe ekstrakty, mimo wszystko, dalej składowo są lepsze od wielu drogeryjnych kosmetyków do pielęgnacji włosów. Zdecydowanie wolę szampony rosyjskie od dziecięcych typu Babydream.

Skład (INCI): Aqua with infusions of: Pinus Palaustris Wood Tar, Beeswax, Pollen Extract, Pinus Sibirica Ledeb Oil, Saponaria Officinalis Root Extract, Picea Albies Wood Tar, Alfredia Cemua Cass Extract, Berberica Sibirica Pall Extract, Veronica Officinalis Extract, Geranium Pratense Extract, Panax Ginseng Extract, Araliaceae Juss Extract, Centaurium Erythraea Extract, Pinus Sibirica Pollen Extract, Jasminum Officinale Flower Wax, Cedrus Deodora Wood Oil, Rubus Saxatilis Oil, Magnesium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Glycol, Distearate, Lauryl Glucoside, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Parfum, Benzyl Alcohol, Benzoic Acid, Sorbic Acid, Tocopherol (wit. E), Niaciniamide (wit. PP), Citric 


Składniki: (informacja pochodzi ze strony Skarby Syberii)


• Żywica sosny długoigielnej (Pinus Palustris Wood Tar)- działa przeciwzapalnie i odżywczo, a jednocześnie jest silnym antyoksydantem

• Wosk pszczeli (Beeswax)- wykorzystywany jest od bardzo dawna w kosmetyce, zawiera proteiny, lipidy, węglowodany, witaminy, sole mineralne, mikroelementy. Dzięki silnie odżywczym substancjom ma działanie natłuszczające, ochronne oraz zapobiega wysuszeniu skóry. Zmiękcza i uelastycznia skórę, włosom nadaje wspaniały, olśniewający połysk. Podkreśla kształt loków i fal, wygładza rozdwajające się końcówki. Wosk pszczeli zawiera w sobie również wiele cennych kwasów takich jak: palmitynowy, melisowy, octowy, masłowy, walerianowy i wiele innych.

• Pyłek kwiatowy (Pollen Extract)- jest bardzo bogaty w biologiczne aktywne substancje, do zasadniczych grup związków należą białka i aminokwasy, flawonoidy, węglowodany, lipidy, kwasy tłuszczowe, enzymy i koenzymy, witaminy oraz sole mineralne. Z tego względu pyłek kwiatowy nazywany jest cudowna odżywką. Kosmetyki z jego udziałem odżywiają i wygładzają skórę, przywracając jej elastyczność, nadają zdrowy, młody wygląd, opóźniają procesy starzenia oraz działają biostymulująco. Aminokwasy zawierające siarkę w ekstraktach z pyłku zwalczają łupież i zapobiegają wypadaniu włosów, regenerują, odżywiają włosy i skórę głowy.
• Propolis Cedrowy (Pinus Sibirica Ledeb Oil)- skutecznie regeneruje włosy, aktywnie je wzmacnia i usuwa uszkodzenia ich struktury 
• Mydlnica lekarska (Saponaria Officinalis Root Extract)- delikatnie myje włosy , zawiera naturalne saponiny, związki te charakteryzują się działaniem oczyszczającym, zmiękczającym, ponadto działają przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie, pomocna przy łojotokowym zapaleniu skóry głowy, łupieżu i wypadaniu włosów.
• Żywica jodłowa (Picea Albies Wood Tar)- pobudza krążenie w skórze głowy
 Trawa atamana (Alfredia Cemua Cass Extract)- dezynfekuje skórę głowy, pobudza wzrost włosów
 Berberys syberyjski (Berberica Sibirica Pall Extract)- pielęgnuje skórę łuszczącą się, przesuszoną i zniszczoną, łagodzi stany zapalne
• Przetacznik leśny (Veronica Officinalis Extract)- wspomaga proces odnowy i odtruwania komórek skóry, działa przeciwzapalnie i przeciwświądowo 
 Bodziszek łąkowy (Geranium Pratense Extract)- zawiera min flawonoidy, olejek eteryczny, garbniki ok 5%, witaminy; np. witaminę C, sole mineralne, aktywne enzymy i barwniki. Działa przeciwzapalnie, odkażająco, doskonały dla przetłuszczających się włosów z tłustym łupieżem, przeciwdziała nadmiernej potliwości 
• Żeń- szeń (Panax Ginseng Extract)- wzmacnia włosy, pomaga zapobiegać ich łamaniu się i rozdwajaniu końcówek
• Aralia (Araliaceae Juss Extract)- zarówno żeń-szeń jak i aralia należą do tej samej rodziny araliowatych, toteż aralia ma podobne właściwości. Działa tonizująco.
 Centuria zwyczajna (Centaurium Erythraea Extract)- wykazuje właściwości tonizujące, zapobiega przetłuszczaniu się włosów 
• Pyłek z szyszek cedrowych (Pinus Sibirica Pollen Extract)- usuwa podrażnienia skóry głowy, szybko je goi, wzmacnia włosy, przeciwdziała ich wypadaniu
• Wosk kwiatowy (Jasminum Officinale Flower Wax) - chroni przed nadmiernym przesuszeniem i wpływem środowiska zewnętrznego.
• Olej cedrowy (Cedrus Deodora Wood Oil)- skutecznie zmniejsza łupież, hamuje wypadanie włosów, oraz przeciwdziała przetłuszczaniu
• Olej z maliny kamionki (Rubus Saxatilis Oil)- zawiera witaminy A, C, E, H i witaminy z grupy B, poprawia stan skóry głowy, łamliwym włosom dodaje elastyczności i nawilża, pomaga zwalczyć łupież 
 Witamina E (Tocopherol)- udowodniono znakomity wpływ witaminy E na utrzymywanie prawidłowej struktury włosa. Na włosy działa pośrednio przez wzmocnienie układu krążenia, zwłaszcza naczyń krwionośnych. Sprawniejsze krążenie to lepsze zaopatrywanie w składniki odżywcze skóry i cebulek włosowych
*************************************************************************************************
Mimo dobrych składów, tylko wybrane kosmetyki rosyjskie się u mnie sprawdzają, ale na szamponach jeszcze się nie zawiodłam, więc polecam!

Lubicie kosmetyki rosyjski? Co sądzicie o ich składach?

16 komentarzy :

  1. Muszę wypróbować w końcu jak rosyjskie szampony działają na moje włosy :) Ale najpierw wypróbuję te wersje w saszetkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam inną wersje tego szamponu i ją uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobrze go wspominam, jeden z lepszych szamponów rosyjskich jakie miałam okazję do tej pory używać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam rosyjskie szampony, ale tego jeszcze nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym, ale z tą dostępnością coś nie tak, nigdzie nie widziałam go stacjonarnie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. stacjonarnie zwykle są sporo droższe;/

      Usuń
  6. Ja też mam ten szampon, ale ze względu na łupież nie stosowałam go już dłuższy czas...Twoje włosy prezentują się jednak cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam balsam na łopianowym propolisie, i bardzo go lubię, chociaż mam czasem wrażenie niedomycia, jeśli używam go któryś raz z rzędu...

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio wykończyłam szampon Bania Agafii, ale nie do końca pamiętam jaki :D Ale przy denku na pewno się pojawi, był super, bardzo przypadł mi do gustu. Tego nie znam, a Twoje włosy mnie zachwycają <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam żadnego rosyjskiego kosmetyku, ale ten szampon jak najbardziej bym przygarnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja próbowałam, gdy moja mama przez jakiś czas chciała dbać o włosy i kilka kupiła ;) Używałam chyba czterech różnych, wiem na pewno, że jeden z nich był ciemny, więc być może to ten sam :D U mnie dobrze się spisywały, ale nie mam nic przeciwko szamponom dla dzieci, więc teraz używam takich ;)
    Pozdrawiam i zapraszam też do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie dziecięce kompletnie się nie sprawdzają ;/

      Usuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,