JAK DBA O WŁOSY ''SKLADYKOSMETYKOW'' ?

Witam. Dziś przychodzę do Was z pielęgnacją mojej kolejnej photoblogowej koleżanki Eli z photobloga skladykosmetykow.fbl.pl Ela ma cudowne, piękne loki, przykłada dużą wagę do ich pielęgnacji, a także walczy o ich szybszy porost. Włosy są cudowne, zadbane, warte uwagi. Niestety kręcone włosy są cięższe w pielęgnacji i stylizacji, ale zdecydowanie ten przykład pokazuję, że MOŻNA! Zapraszam!!


Hej! Mam na imię Elżbieta i jestem falowano-lokowana ;). Moje włosy osiągają szeroki zakres skrętu od 2A (przy wysuszeniu suszarką) do 3A przy odpowiedniej stylizacji. Moim zdaniem, żeby loki wyglądały dobrze potrzeba włożyć naprawdę dużo wysiłku. Problemy kręconowłosych to przesuszone włosy, brak blasku (to akurat wina struktury włosa, fizycznie odbija on mniej światła), puch, puch, puch, strączkowanie i utrzymanie skrętu. Zdecydowanie powinno się zwrócić uwagę na równowagę proteinowo-humektantowo-emolientową ze szczególnym umiłowaniem emolientów.


Moja pielęgnacja:

-olejowanie: na sucho, przed każdym myciem. Ulubione oleje to te z przewagą kwasów tłuszczowych omega-6 (podkreślają skręt) czyli np. orzech włoski, słonecznik, Babydream fur Mama (o tego to już zużyłam litry). Unikam kwasów tłuszczowych nasyconych bo wtedy na mojej głowie dzieje się masakra. W przypadku loków fajnie jest też nałożyć humektantowo-proteinową odżywkę pod olej.
- mycie: to się u mnie zmienia, ale ostatnio myję najpierw włosy i skórę głowy balsamem mrs Potters (ulubiony z aloesem i keratyną), potem znów na włosach ląduje mrs Potters, a na skórze głowy szampon (jeśli myję szamponem babydream wtedy dwa razy myję skórę głowy). Co jakiś czas stosuję „rypacz” :D.
-odżywka/maska: najczęściej coś emolientowego (Moje ulubione:. Kallos Cherry, Biovax dla suchych i zniszczonych (choć on jest trochę humektantowy), Garnier Oleo Repair). Do masek najczęściej dodaję kilka kropli oleju, a w ciągu roku (teraz się z tym nie bawię bo upały nie służą eksperymentom :D) moją ukochaną keratynę hydrolizowaną (podbija skręt) oraz aloes zatężony 10ciokrotnie lub kwas hialuronowy 1.5%. Proteinowe odżywki niemal wyeliminowałam, ponieważ to ja decyduję ile protein moje włosy dostają poprzez dodawanie keratyny. Moje włosy lubią odpowiednio użyte produkty humektantowe – do nich obowiązkowo dodaję zawsze olej. Ulubione maski: Alterra Granat i aloes, Naturvital aloes. Mam też Serical z miodem, ale tutaj zależy jak leży – raz jest ładnie, raz nie. Maski i odżywki stosuję na co najmniej 15 minut pod czepek.
-stylizatory. Najważniejszy punkt u kręconowłosej! Mój ukochany to samorobiony żel lniany. Nie ma nic nadto. Po umyciu włosów delikatnie je odciskam i jeszcze w ociekające lekko wodą wgniatam żel (głowa w dół i tak jakbyśmy chciały tworzyć loki tak ugniatamy), często na to daję balsam Green Pharmacy z granatem (dosłownie ziarenko grochu). Jeśli nie mam samorobionego żelu stosuję najpierw balsam GP a potem na to krem do loków ISANA. Potem stosuję tzw. plunking (spokojnie wyszukacie to w googlach) na bawełnianej koszulce. Chodzę tak 15-30 minut a potem znów wgniatam we włosy silikonowe serum z Joanny a olejem arganowym (moje ulubione). Serum staram się stosować co najmniej po myciu, a najlepiej raz dziennie.


Ostatni raz u fryzjera byłam rok temu kiedy ścięłam i oddałam 30cm włosów. Teraz powinnam podciąć, ale sama nie wiem czy to zrobię, bo końce mam w dobrym stanie. 30stego grudnia minie dwa lata odkąd przestałam farbować włosy. Mój cel na 30stego grudnia to włosy do stanika, a potem chyba talia :) Z tego powodu co miesiąc stosuję inną wcierkę :D Moja porowatość to średnia w kierunku niskiej. Moje włosy najlepiej wyglądają fotografowane w domu lub w cieniu. Jedno ze zdjęć jest robione pod słońce 5 minut po serii zdjęć w domu i można by stwierdzić że to nie te same włosy :D A jednak :D

Oj rozpisałam się, wybaczcie ;D Dziękuję Kamili za możliwość zaprezentowania się, gdybym mogła napisałabym jeszcze dłuższy elaborat :D Pozdrawiam!


ZAPRASZAM W MIĘDZYCZASIE NA JEJ PHOTOBLOGA KLIK

CO SĄDZICIE O WŁOSACH ELI?

18 komentarzy :

  1. Ale cudowne <3. Postaram się wysłać swoją pielęgnację w tym tygodniu :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale piękne loczki :), chciałabym móc przestać farbować włosy ale w moim przypadku to nie możliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. widać, że bardzo zadbane :) cudowne są :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma piękne i zdrowe włoski! Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie się prezentują :)

    http://syllenadagga.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę i to bardzo! :)

    Zapraszam do mnie na "mini sesję zdjęciową" :) Napisz co myślisz, jeśli możesz :*
    www.moskwasworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo, że mam proste włosy dużo z tych produktów lubią i moje włosy :)

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)
Spam - kasuję,