niedziela, 3 listopada 2013

Maska z gorczycy na porost włosów

Z pewnością każda z nas słyszała bądź też korzystała z różnych sposobów na zapuszczanie włosów. Aktualnie mamy w czym przebierać: suplementy, wcierki, drożdże pitne, masażery.. Jakiś czas temu bardzo byłam zadowolona z kuracji drożdżowej(pitnej). Niestety odkąd systematycznie zaczęłam brać skrzyp nie mam już niedoboru witaminy B. Mówię niestety dlatego, że przez to nie działają na mnie już drożdże :), a jak wiadomo drożdże to mega dawka witaminy B! Stwierdziłam, że powrócę do innej, równie dobrej metody, z której korzystałam w wakacje :) MASECZKA Z GORCZYCY. W moim przypadku było to 3cm/miesiąc.

Jak wykonać taką maseczkę?

Potrzebujemy:
-1 jajko
-2 łyżki zmielonej gorczycy
-1 łyżka cukru
-1 łyżka oleju słonecznikowego bądź kokosowego/makadamii itp..
-1-2 łyżki ciepłej wody


Przygotowanie:

Do miski wbijamy jajko, dodajemy 2 łyżki gorczycy(wcześniej zmielonej w młynku), łyżkę oleju, wody i cukru. Mieszamy. Nakładamy  maseczkę na skalp przy czym delikatnie wykonujemy masaż skóry głowy. Nakładamy czepek + ręcznik. Trzymamy co najmniej 2 godziny. Spłukujemy. Stosujemy raz na tydzień. Nie więcej niż przez miesiąć/dwa.



KILKA SŁÓW...

Gorczyca  działa ''rozgrzewająco''  na skórę głowy. Pobudza krążenie.  Zaraz po nałożeniu możemy czuć ciepło na skalpie. Oczywiście maska nie u każdego się sprawdzi. To, że u mnie pojawił się spory przyrost nie znaczy , że wystąpi u każdego. Słyszałam opinie, że gorczyca może podrażnić skalp itp.. U mnie nic takiego się nie wydarzyło. 
Także jeśli ktoś jest chętny zapraszam do przetestowania :)

38 komentarzy:

  1. ooo, pierwsze słyszę o takiej masce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś używałam masek z jajkiem oraz laminowania i mam nieprzyjemne wrażenia.
    Tutaj w składzie jest jajko... Jak myślisz czy jeśli połączenie jajko plus sok z cytryny okazało się niezbyt dobre dla moich włosów, to warto spróbowac tej maseczki z gorczycy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z cytryną należy ostrożnie, bo to jednak kwaśne, i działa bardzo rozjaśniająco na włosy

      Usuń
    2. nooo bardzo rozjasniajaco, normalnie uwazaj bo z czarnego na blond zejdziesz. Ja mam ciemny blond i zero rozjasnienia po cytrynie. Zeby cos rozjasnic to trzeba by ta cytryna polewac wlosy z rok i nie lyzka tylko szklanka:)

      Usuń
    3. nie wiem czy by nawet szklanką cos pomoglo
      predzej by sie na wiór wlosy wysuszyly

      Usuń
    4. tak w wysuszenie uwierze, totez trzeba rozsadnie z ta cytryna, albo krotki czas albo poprostu rozcienczac w wodzie no ale wtedy o efekt trudno. Rozjasnianie zwlaszcza to naturalne to nie taka prosta sprawa, potrzeba cierpliwosci :)

      Usuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej maseczce :) Jak będzie mi zależało na przyroście to wezmę ją pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 3cm w miesiąc? ;o wykonam ją na 100% :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować. Mam kręcone wlosy, więc u mnie przyrost mimo że jest to go nie widać:(

    OdpowiedzUsuń
  6. 3 centymetry na miesiąc to ładne tempo, warto wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na 1000% wyprobuje!! :-) świetny przepis tylko będę musiała go przerobic ,bo moje włosy jajek nie tolerują :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę taką zrobić bo moje włosy naprawdę cierpią tej jesieni;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za odwiedziny i komentarz u mnie:)

    Ja walczę o każdy cm, dlatego na pewno spróbuję zrobić:))

    Tematyka włosowa to moja mała obsesja, dlatego dodaję Twojego bloga do obserwowanych:)

    Miłego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy o takowej nie słyszałam:). Wypróbuję :*. Mam do Ciebie małe zapytanie, a mianowicie czy używałaś już kiedyś tej odżywki? (Schwarzkopf, Gliss Kur Ultimate Repair, Odżywka do włosów bardzo zniszczonych)?? Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii na jej temat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za odpowiedź. Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany. Miałam wielki słoik gorczycy i wyrzuciłam bo nie wiedziałam co z tym zrobić :<
    Przepis na maske zapisze. Zrobię kiedy zdobęde główny składnik:>
    Magdeusz

    OdpowiedzUsuń
  13. pierwszy raz słyszę o takim czymś, muszę spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ile cm urosnął włosy w ciągu miesiąca?

    OdpowiedzUsuń
  15. własnie nałozyłam maske... i zapomniałam cukru... czy cukier odgrywa w tym jakąś "ważną role" ?

    OdpowiedzUsuń
  16. czy możliwe jest to, żeby włosy wypadły po tej maseczce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pierwsze słyszę, może masz za wrażliwą skórę głowy, bardzo mocno wcierałaś ją ? jak ją używałaś i ile czasu?

      Usuń
    2. Jeszcze jej nie zrobiłam, a pytam bo spotksłam się już z kilkoma komantarzami, że włosy wypadły :)

      Usuń
    3. ja nic takiego u siebie nie zauważyłam
      z perspektywy czasu już bym jej sobie nie zrobiła, efekt tylko był za pierwszym razem, dziewczyny bardziej chwalą sobie drożdże :)

      Usuń
    4. normalne ze wypadna te ktore sa poprostu slabe, ale na ich miesjcu pojawia sie baby hair

      Usuń
  17. Siemanko do Wszystkich :)
    Wczoraj pierwszy raz nalożyłam sobie tą maseczke . Balam się , ale zaryzykowalam . Na początku lekko szczypało ale to znaczy że działa :)) będe ją zażywała przez 2 msc. Zobaczymy co wyjdzie . I pozdro dla Dziewczynek które piszą i odradzają tego :) nie udzielajcie się lol . Pozdrawiam i życze powodzenia !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. stosować na mokre czy suche włosy?

    OdpowiedzUsuń
  19. A można by dodać olejku rycynowego? I w jakim celu dodaje się cukier?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cukier jest po to aby zrobić dodatkowo peeling skóry głowy
      rycynowy jest strasznie gęsty, już sama gorczyca z jajkiem jest ciężka do nałożenia, dodałabym jednak bardziej płynny olej.

      Usuń
  20. Witam. Cukier jest bardzo wazny w tej masce. Dzieki cukrze głowa nie jest podrazniona i nie piecze.Za nim cos odpiszesz to poczytaj cos o produktach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma to jak odpisać na komentarz po 4 mscach
      byc moze, czlowiek uczy sie caly czas

      Usuń
  21. ja odpisuje nawet po roku, skoro wpis nie zniknal znaczy ze jest aktualny :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja również polecam tą maseczkę i nawet zamiast gorczycy uzylam musztardy, maske zastosowalam tylko 1raz a wlosy po miesiacu urosly 3-4cm, dalej tylko maseczki nawilzajace a wlosy nadal rosly...

    OdpowiedzUsuń

Na komentarze/pytania odpisuję pod postem :)